ROSA BANDET

16 november 2010

Narkolepsi ??

I dag har varit den första dagen på två veckor som jag vaknat och känt mig utvilad och inte mått illa så fort ögonen slagits upp !! Herregud vad skönt det är att känna sig som en normal människa igen. Och jag känner att jag gillar att läsa bloggar och skriva i min blogg igen :) Hur är det möjligt att ha känt sig så trött de här senaste dagarna. Har ju läst och hört av gravida att man blir så trött de första månaderna. Medans jag aldrig upplevt det med Mercedes eller med Logan. Så trodde aldrig riktigt på det! Men kan nu med egen erfarenhet säga att man kan bli sjukt trött. Jag har John att tacka dessa dagar!!! Så här har mitt sov schema sett ut.

  • Vaknar vid 08.00 av barnen
  • Är vaken till 11.00 då Logan ska sova middag då jag också passar på att sova.John pysslar med Mercedes om hon inte varit på dagis.
  • Jag och Logan sover till 14.00
  • Klockan 16.00 så somnar jag i en soffa eller på golvet med barnen i ca 1 timme
  • Vid 19.00 lägger vi barnen och vid 19.30 ligger jag och sover för natten.
  • Vaknar nån gång vid 03.00 och skall kissa , sedan somnar jag fort om igen tills barnen väcker oss vid 08.00 tiden. Och känner mig fortfarande trött.
  • HUR ÄR DET MÖJLIGT!!!
Och tiden jag varit vaken har jag gått i ett ständigt illamående och känt mitt eget hjärtat slå hårt (obehagligt)

Men hoppas att den tiden är över nu :) För nu sitter jag här vaken klockan 20.00 utan illamående och känner mig ganska pigg :) 
Jag vet att man inte ska klaga eftersom man är frisk och kry , men fy vilka veckor det har varit. Det ska hon/han få veta när terroristen ploppat ut om X antal veckor (11 Juni satt datum innan UL)

3 kommentarer:

  1. Precis sådär trött och illamående var jag med mitt andra oxå..usch..det var faktiskt det värsta jag varit med om.. mitt illamående gick över i V 17..skönt att ditt gått över..då kan man leva igen =) kram och lycka till med allt!

    SvaraRadera
  2. ah vecka 17 !!! hoppas mitt inte kommer tillbaka!!

    SvaraRadera
  3. Jag blir extra trött ju mer jag sover. Konstigt men sant. :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar