ROSA BANDET

5 november 2010

Pappsen dominerar bloggen

Hej alla bloggers det är mannen myten Pappa John här o gästskriver.
Nu är det så att jag är hemma ensam i stugan då resterande familj är på resande fot. Så allt jag kan göra nu är att sakna dom små liven och gå in i deras rum och plocka upp deras leksaker i sina lådor.

Hur är man som pappa, hur är jag?....Enligt mina barn förhoppningsvis världens bästa pappa men ni kanske undrar hur jag är med kidsen....eller?

Faktum är att jag nog är en sån där "lekfarbror-pappa". Jag tror jag kanske överdriver mitt lekande med barnen ibland. Andra pappor är nog mera återhållsamma och lugna. Vissa kanske kallar det för att dom är "mognare" men det skulle inte jag vilja kalla det. Jag vill helt enkelt ha roligt med mina barn, givetvis så har vi lite allvarliga stunder ibland då jag kanske uppfostrar och säger till om något är fel. Men ett sätt för mig att uppfostra och vara en god fader är att vara en rolig pappa.
Jag är nog lite för sprallig och busig ibland men det anser inte barnen, det är bara mitt egna vuxna förnuft som säger det och varför inte lyssna på barnen i och med att det är för dom jag finns till.

Så lek mera, busa och bygg kojor eller lek kurragömma så mycket ni kan alla ni pappor där ute.
För snart så kommer ert barn och säger att "du är liksom tyyp för töntig pappa". Då vet jag att det är tid att sluta, men tills dess, passa på och njut.

Livet ska ju vara roligt och om mitt liv ibland inte skulle vara så roligt så ska i alla fall mina barns liv vara det.
Är man lite nere eller trött eller ledsen över en förlust i Allsvenskan så direkt när jag ser eller är med mina barn så försvinner det där negativa och jag njuter och är glad.
Barnen ger min livsnödvändig kraft och snart så står jag här på jorden med 3 barn(!).
Det är helt sjukt, fattar du så mycket livskraft jag kommer att ha då!
Många kanske anser att det borde vara jobbigt men "nej!". Jobbigt är det inte, jag har märkt att jag blivit starkare sen jag fått barnen.
Mercedes och Logan gör så att jag känner efter lika mycket hur jag mår. Jag bara lever med dom.....det rullar på.....och det är helt underbart....!

Bilden är ifrån i somras då jag och Mercedes fångade gräshoppor! 
Fantastisk kul :)

1 kommentar:

  1. Det är rätt livet ska va roligt. Du har alltid busat o skojat. Alla dessa middagar som Du fick avnjuta i storarummet ensam. För att Du fick alla dagbarnen att gapskratta. Sötnos lev livet med dina goa goa barn o din goa fru.
    Kram mam

    SvaraRadera

Tack för din kommentar