ROSA BANDET

22 oktober 2010

Hur är det egentligen att vara en så kallad "fotbollsfru"? Flyttas det runt mycket? Hur känner du för det i så fall?

Mercedes och jag då vi precis flyttat till Örebro
SVAR:

Att vara en så kallad "fotbollsfru" innebär kanske att man får flytta runt en del. Det brukar ju vara att man kanske är på samma ställe i ca tre år. För att sedan förflyttas till nästa ställe. Nu har jag faktiskt haft tur och fått jobb på alla ställen vi bott, så jag har kunnat ha mitt egna lilla liv vid sidan av fotbolls livet.

Och nu när vi flyttat hit Örebro så har jag varit mamma ledig sedan December 2008. Och det har alltid varit min dröm att få vara hemma med barnen tills de är mogna att få börja förskolan. Och jag är så lyckligt lottat att jag har haft chansen att göra detta Tack vare fotbollen!!


Så mitt liv som "omkring flyttande fotbollsfru" har bara varit positivt. Givetvis tråkigt att lämna många goda vänner från olika städer/länder. Men jag har fortfarande kontakt med de flesta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar